כל בית וכל דירה דורשים טיפול ותחזוקה מתמידים בכל הציוד המותקן במקום, כאשר לעיתים בלאי של דברים שונים מחייב אותנו להזמין בעלי מקצוע מתחומים שונים אל הבית לביצוע תיקונים קטנים כגדולים.

אחד הנושאים שלרוב חשוב לכולנו היא נראות של הבית שלנו או הדירה אם זה מבפנים ואם זה מבחוץ (לרוב עבור בעלי בית צמוד קרקע) ואז מתעורר הצורך בביצוע שיפוצים קטנים בדירה או בבית, כאשר לרוב יהיה זה עבורנו כדיירי הבית , אך לעיתים הנושא של השיפוץ הינו נחוץ וזאת במקרה והחלטתם לשפר מקום מגורים על ידי רכישת בית או דירה גדולים יותר.

בואו ננסה להבין למה למעשה השיפוץ הקטן לבית או לדירה שלכם הינו בגדר "נחוץ" ולא בגדר "ראשות".

תראו, ברגע שאתם מביאים הביתה קונה פוטנציאלי, הקונה בוודאי יעשה סיבוב בבית במטרה להכיר אותו יותר טוב ולראות האם כל דבר שנמצא בבית תואם את הציפיות שלו אם זה ריהוט שאתם משאירם (ככל שאתם מסימים לכך), מצב צנרת, מצב הקירות כמו לדוגמה האם יש על קירות הבית שלכם סימני נזילת מים או קילופי צבע או סדקים למניהם.

ככל שקונה יחשף ליותר ויותר ליקויים שברוב המקרים ישפיעו גם המחיר שיהיה מוכן לשלם, כך מצב שעסקת המכר לא תיצא אל הפועל גובר מדקה לדקה או שיבקש להוזיל את המחיר שאתם מבקשים בהנחה וראה מספר ליקויים שלדעתו האישית קריטיים, גם אם מדובר על דברים קטנים במיוחד ואף זניחים.

אז מה ניתן לעשות במטרה לנטרל התנגדויות של הקונה ולהשלים את המכירה בזמן הקצר ביותר ככל שרק ניתן?

תתפלאו, אבל הפתרן הוא הרבה יותר פשוט וזול לעומת התנגדויות צפויות מצד הקונה וגם רמת הוזלת המחיר ממחיר המקורי שדרשתם על הדירה שלכם, כבר לא יהיה רלוונטי.

כל זאת ניתן למנוע מראש על ידי ביצוע בדירה או בבית שיפוץ קטן ואף קוסמטי שלאחר שיושלם, כל הדברים הקטנים שהקונה היה רואה כמשהו קריטי פשוט נעלמים והבית נוצץ ונראה כמו חדש.

לעיתים קונה עשוי לבדרוש הוזלה של עשרות אלפי שקלים ואף יותר מזה, אך אם תקבלו הצעת מחיר לשיפוק קטן בבית, אתם עשויים לגלות שעלות השיפוץ ממש זניחה לעומת הוזלה שתצטרכו לעשות בעת מו"מ בנושא המכר.

למעשה מדובר על פעולת השבחת נכס לפני מכירתו וזאת בכדי להביא אותו למצב אופטימלי ככל שרק ניתן, בכדי שהקונים שלכם יאהבו את הנכס שלכם ואתם כבעלי הנכס תוכלו לעבור לשלב השני של מכירה, כאשר הפעם תצטרכו לפנות לעורך דין שעוסק בליווי לקוחות במקרקעין שיכין בשבילכם את כל הניירת ויילווה אתכם בעת תהליך המחירה ויאצג אתכם אל מול הקונה הפונציאלי.