כך תוציאו דרכון הונגרי – טיפים חשובם לבדיקת זכאות לקבלת דרכון ואזרחות הונגרית

קבלת דרכון זר מעבר לדרכון הישראלי היא תמיד אופציה מבורכת, כזו שפותחת שערים רבים בדרך לחיים טובים יותר. כאשר מדובר בקבלת דרכון במדינה שמשתייכת לאיחוד האירופי הדבר הינו משמעותי עוד יותר, בזכות אינספור ההטבות שזכאים להם תושבי אירופה המאוחדת.

דרכון הונגרי מהווה דוגמא מצויינת לכך, ויפתח לכם את כל גבולות אירופה. תוכלו לגור בכל מדינה שתירצו באיחוד, לעבוד באופן חופשי, לזכות בלימודים מסובסדים, לבצע עסקים ביתר קלות ועוד.

הדרך לדרכון ההונגרי מתחילה בהוצאת אזרחות הונגרית כמובן, עניין שמתאפשר למי שעומד במספר תנאים ברורים. להלן הם לפניכם.

באיזו שנה נולדתם?

חוק האזרחות ההונגרי נוסד לראשונה בשנת 1957 וקבע את הקריטריונים לקבלת (או אובדן) האזרחות ההונגרית עבור מי שנולד לפני ואחרי שנה זו. החוק מכיר בעובדה כי קשר הדם הוא זה שקובע מעל לכל האם אדם יוכר כאזרח הונגרי, כך שאם אתם צאצאים להונגרי, הרי שקיים סיכוי גבוה כי גם אתם תקבלו את האזרחות האירופאית הכה מבוקשת. החוק עצמו מאוד סבוך ולעיתים אף מעורר מחלוקות רבות. להלן עקרונותיו הכלליים:

  • לידה לאחר שנת 1957 – במידה ואחד ההורים הוא אזרח הונגרי, הרי שגם לצאצאים והמשך השושלת מגיעה האזרחות באופן אוטומטי.
  • לידה לפני שנת 1957 – כמו מדינות נוספות במזרח אירופה (פולין למשל), החוק מעניק חשיבות רק לאזרחותו של האבא, כך שאדם שנולד לפני שנת 1957 לאב הונגרי, נחשב בעיני החוק להונגרי. במידה ואדם נולד לפני שנת 1957 לאב שאינו הונגרי, הוא לא נחשב לאזרח הונגרי וכך גם לא צאצאיו.

בהגשת הבקשה לאזרחות יש צורך להציג את כל המסמכים הרלוונטיים שמעידים על שנת לידכם ועל קשר הדם שלכם לאזרח הונגרי בפועל. במידה ותעמדו בכל התנאים ותקבלו את האזרחות הנכספת, הרי שתוכלו להגיש בקשה ולקבל גם את הדרכון ההונגרי ללא שום בעיה.

היכן נולדתם בדיוק?

בזמן מלחמת העולם השנייה הונגריה, בעידוד היטלר, שלטה על שטחים של מדינות הסמוכות לה, כך שלמעשה רבים מבין אלו שחיו בשטחים אלו נחשבים לאזרחים הונגריים לכל דבר ועניין. החוק ההונגרי מכיר באזרחותם של אלו ולכן גם אם אתם ממוצא רומני, צ'כי או קרואטי, בהחלט יש לכם סיכוי להוציא דרכון הונגרי ולפתוח בחיים חדשים. אך יש לציין כי במקרה זה תצטרכו להוכיח מעבר לקשר הדם גם שליטה בשפה ההונגרית שנחשבת לקלה יחסית ללמידה.

אל תהססו – פנו אל משרד עורכי דין בהקדם!

כל שתואר לעיל הוא רק קצה הקרחון במורכבות החוקית והבירוקרטית שבהוצאת אזרחות הונגרית. לכן, במקום לבזבז זמן וכסף על ניסיונות לבצע את התהליך הסבוך באופן עצמאי, מוטב לו תיצרו קשר עם משרד עורכי דין שמתמחה בנושא לשם חתימה על ייפוי כוח מתאים.

משרדים אלו מבצעים גם חקר קצר טרם ההתקשרות כך שניתן לנבא בצורה די טובה את הסיכוי להצלחת ההליך והאם כדאי להיכנס אליו לפני התשלום. ישנם משרדים שאינם גובים את התשלום מראש אלא בצורה של "פעימות", כאשר בכל שלב נגבה סכום נוסף עד לקבלת הדרכון הנכסף.