השתלת שיער במפרצים – תהליך הביצוע

גברים נוטים לאבד את שיערם והדבר עשוי להתרחש בכל גיל שהוא. השלב הראשון בדרך לקרחת מתחיל בדרך כלל במפרצים שבצידי הראש. למרות שלא מדובר בהקרחה מלאה, עדיין מאוד בתופעה שמציקה לגברים רבים, והם לעשות את הכל על מנת להחזיר את המצב לקדמותו. ובכן, בוודאי תשמחו לדעת כי כיום ניתן לעבור השתלת שיער רק באיזור המפרצים, ומייד תבינו כיצד הדבר נעשה.

האבחון מקדים את פרוצדורת השתלת השיער לנשים וגברים

בטרם ניגשים למלאכה של השתלת השיער בפועל, יש לבצע אבחון מקדים באשר למצב שיערו של המטופל. הבדיקה כוללת התייחסות לסוג השיער, מצב הזקיקים שנותרו, דפוס ההתקרחות, עובי עור הקרקפת וצפיפות השיער בחלקים שאינם מתקרחים. כל זאת חשוב על מנת לאפשר לרופא המטפל לחשב את מסלול ההשתלה, עומקה, וכמו כן את קווי המתאר הרצויים.

לאחר האיבחון הרופא יכול לדעת כמה זקיקי שיער נדרשים על מנת להשלים את החסר, מהו אחוז ההצלחה הצפוי, איזו שיטה המתאימה ביותר, ובהתאם לכך לספק הצעת מחיר.

ההשתלה עצמה

השתלת שיער במפרצים, בדיוק כמו השתלת שיער באזורים אחרים בראש, היא למעשה השתלה ממקור עצמי, בה זקיקי שיער בריאים מוצאים מעורו של המטופל, בדרך כלל מאזור העורף, ומועברים למקומות החסרים בשיער, במקרה שלנו – המפרצים.

הזקיקים יכולים לצאת בסטריפ אחד של עור, בשיטה שקרויה FUT או לעבור הוצאה והשתלה כבודדים בשיטה שקרויה FUE. במידה והמפרצים קטנים יחסית, שיטת ה- FUT תתאים אך כאשר שטח המפרצים גדול ונדרשת צפיפות זקיקים גדולה יותר, יש להעדיף את שיטת ה- FUE שנחשבת אמנם יקרה יותר, אך היא מוצלחת וכוללת הרבה פחות תופעות לוואי בלתי רצויות.

הליך ההשתלה עצמו נמשך כמספר שעות ובמהלכו מושתלים בין 2500 ל- 4000 זקיקים אצל המטופל, שאינו חש דבר הודות להרדמה מקומית. בסיום ההשתלה מוחדרים לעור שעבר את ההשתלה חומרים מזינים שחיוניים לקליטת הזקיקים והמטופל משוחרר למספר שעות של מנוחה ולביתו.

לאחר פעולת ההשתלה

הדבר החשוב ביותר הוא להיצמד להוראות הרופא המטפל בשחרור. בתחילה ייתכנו דימומים קלים שיחלפו תוך מספר שעות בלבד ולאחר מספר חודשים מיום ההשתלה השיער כבר יתחיל לצמוח, ניתן יהיה לסרק אותו, להסתפר וליהנות ממנו כאילו הוא היה שם מאז ומתמיד. במידה ותשכילו לעבור השתלת שיער במפרצים אצל רופא מומחה, אין שום סיבה כי התוצאות לא יחזיקו זמן רב, למעשה לכל החיים.

מה עוד חשוב לדעת לפני שניגשים לפרוצדורת ההשתלה?

מחירי ההשתלה בישראל נעים בין 15 ל- 60 אלף שקלים, כתלות בזהות הרופא המטפל, מותג הקליניקה, השיטה הנבחרת וכמות הזקיקים הנדרשים להשתלה. ניתן ומומלץ לעבור את ההשתלה בטורקיה או בקפריסין, שם נהנים מקבלת הטיפול ע"י הרופאים המומחים ביותר בעולם וכל זאת בחצי מחיר ואף פחות ממה שמוצע לכם בארץ.

חברות ישראליות רבות מתמחות ביצירת הקשר שבין הקליניקות המובילות מעבר לים לבין לקוחות ישראליים, ורצוי להיעזר בהן על מנת לקבל את חבילת הטיפולים האיכותית והמשתלמת ביותר.